Communicatie

ACTIEF LUISTEREN: Waarom wij twee oren en één mond hebben...

AGRESSIE (verbale) COUNTEREN: Lukt het jou om je kalmte te bewaren? Dan wordt het gesprek vast constructief! Je grenzen bewaken en je toch openstellen... daar wordt iedereen, ook jijzelf, beter van!

CONFLICTHANTERING: Leer je eigen favoriete conflictmodel kennen.Ga je ervoor... of dek je het toe? Vanaf nu leer je te kiezen, al naargelang de omstandigheden die voor jou belang hebben.

CRISISCOMMUNICATIE: De goede manier van communicatie maakt of kraakt een project. Ook bij een kritisch publiek of een moeilijk onderwerp is de manier van communiceren met zelfvertrouwen, cruciaal.

E-MAILEN OP KLANTGERICHTE WIJZE: korte, duidelijke, krachtige én klantgerichte e-mails schrijven ... en ook krijgen. Daar knapt je mailbox van op!

MOTIVEREN...KAN JE LEREN: bergbeklimmen mét interessante etappes.

NEEN LEREN ZEGGEN... met behoud van de relatie; Zeg "neen" op de drie eerstvolgende vragen die je krijgt. Lukt dat? Hoe voelt het?

ONDERHANDELEN MET RESPECT: Er is zoveel meer te bespreken dan de prijs! Wanneer je tegenpartij een partner wordt, winnen jullie allebei. En zo werk je aan duurzame (klanten)relaties!

OVERTUIGEN: Met je eigen standpunt kan je niemand over de streep trekken... wel met dat van henzelf! Cialdini vatte het in zes principes. Laat ons die (leren) toepassen... ik luister.

PRESENTEREN MET IMPACT: Filmpjes of muziek? Heel kort.. of met een verhaal?  Formeel of .? En waar blijf je met je handen? Je krijgt tonnen tips en bergen zelfvertrouwen.

SLECHT NIEUWS BRENGEN: maar wel zonder er wakker van te liggen!

TELEFOONGESPREKKEN (ook moeilijke!) VOEREN: telefoneren is communiceren². Slechts 7% van je boodschap zit in woorden. Hoe maak je deze "handicap" tot jouw voordeel?

UW 6 GEHEIMEN VAN TAAL: Soms speelt spelling toch wel een rol: focus op uw eigen "struikelblokken".

VERBINDENDE COMMUNICATIE: Behandel anderen... zoals zij zelf behandeld willen worden