SLECHT NIEUWS BRENGEN

ZONDER ervan wakker te liggen, maar met veel respect voor de ontvanger.

doelgroep / voorkennis

Mensen die in hun (leidinggevende) rol soms moeilijke boodschappen moeten brengen en zich daarbij niet zo comfortabel voelen. 

 

methodiek

Via theoretisch model krijgen we eerst een zicht op de neurologische patronen van zowel de zender als de ontvanger van de slecht-nieuws-boodschap.
We oefenen met de eigen "zware" gesprekken... tot het lukt.
Via intervisie wordt de methode van het overbrengen van de moeilijke boodschap verfijnd en ingeoefend.

WAT DOE JE (BETER) NA DEZE OPLEIDING?

De voorbereiding van een slecht-nieuwsgesprek.
De neuropsychologie begrijpen van de "ontvanger" van de boodschap.
De emotie scheiden van de boodschap (zonder koud te worden).
De stress onder controle houden die zo'n boodschap bij jezelf veroorzaakt.
 

 

praktisch

Een halve dag interactieve training, met de mogelijkheid om deze workshop te combineren met andere communicatiecompetenties.

PROGRAMMA

De 3 fasen van een slecht-nieuwsgesprek;
De te verwachten reacties: Kübler-Ross in de praktijk.
Actieve communicatie versus zwijgen om “door te dringen"
In contact komen met je eigen “blokkerende” gedachten en overtuigingen.
Verbinding maken met je gesprekspartner om de boodschap te laten aanvaarden.
Enkele do’s en don’ts: technieken die we inoefenen (assertief reageren, proactiviteit, de kapotte plaat, …)

 

preview of synopsis van deze training bekomen?

Stuur een e-mail en je ontvangt ons whitepaper rond dit topic.
Download hier de printklare programmafiche.