| Communicatie |
Mensen reageren anders dan ik zou willen: ik denk dat ik ook anders communiceer dan ik werkelijk bedoel. |
| Mijn collega's komen niet uit voor hun mening. |
| Bij ons wordt er veel "lucht verkocht". |
| Dezelfde mensen voeren altijd het hoge woord (en anderen krijgen er niets tussen). |
| De verschillende "afdelingen, business units, …" communiceren niet met elkaar. |
| E-mailen |
Men zegt me dat mijn mails te lang zijn. |
| Iedereen stuurt me mails in cc. Ik kan dat niet allemaal lezen! |
| Slaaf van mijn mailbox… ik word daar zo moe van. Dat wil ik veranderen! |
| Functioneringsgesprekken voeren |
Iedereen heeft bij ons een hekel aan functioneringsgesprekken. Hoe draai ik dat om? |
| Na de reorganisatie weet niemand nog wie wat (niet) doet. |
| We zijn heel snel gegroeid en de structuur is weg. |
| Onze mensen nemen geen verantwoordelijkheid. |
| Klachten behandelen |
Ik reageer (te) emotioneel op klachten (boos, bang, …) |
| Klagende klanten krijgen gelijk als ze maar hard genoeg roepen. Er is geen lijn te trekken. |
| Onze medewerkers moffelen klachten weg… we weten dus niet wat er speelt. |
| We krijgen veel klachten die te maken hebben met onze mensen of onze service. |
| Leiderschap |
Mensen komen met alles naar mij toe en ik moet de problemen oplossen. |
| Team |
Iedereen werkt op z'n "eilandje". Er is geen overleg. |
| Timemanagement |
Vaak kijk ik terug op de werkdag en ik vraag me af: "Wat heb ik nu in godsnaam gedaan?" |
| Verbindend Communiceren |
Ik ga zo diep in details… dat men het grote plaatje niet meer ziet. |
| Klantgerichtheid |
Onze consultants zijn technisch sterk, maar niet klantvriendelijk |
| Het lijkt alsof (een bepaalde collega) denkt dat klanten al blij moeten zijn dat ze bij ons terecht kunnen. |
| Conflicten managen |
Bij ons wordt elk conflict een gevecht. Hoe los ik interne conflicten op? |
| Feedback geven / coachen |
Mijn medewerkers reageren afwijzend als ik ze iets wil bijleren of hun gedrag wil aanpassen. Hoe kan ik dat vermijden? |
| Ontslaggesprek voeren |
Binnenkort moeten we downsizen. Wie voert best dat gesprek en hoe kan ik hem/haar ondersteunen? |
| Sales: afsluiten |
Ik durf / kan niet goed "afsluiten". |
| Slecht nieuws brengen |
Slecht nieuws brengen kan mijn dag vergallen. Ik stel het dan ook vaak uit… tot het niet meer anders kan. |
| Telefoneren |
Ik vermijd het om te telefoneren… ik kan dat niet (meer). |