Onze Missie


why?

We leren nieuwe vaardigheden aan mensen en we doen dat op zo’n manier dat het blijft plakken. We willen dat cursisten na een training zoveel vertrouwen hebben gekregen in hun nieuwe competentie, dat zij gedreven zijn om die ook in de praktijk toe te passen. Op die manier wordt het geleerde verankerd tot een gewoonte en zelfs geïntegreerd in de persoonlijkheid van de cursist. Zo draagt nieuwe kennis bij tot het (werk)geluk van mensen. En daar worden wij zelf heel blij van.
 

How?

Leren wordt afgestemd op de leerstijl van de deelnemers (KOLB, Insights Discovery): er wordt een variëteit aangeboden die aansluit op alle leertypes: de doener (experimenten en oefeningen), de bezinner (overleg en creatieve benadering), de pragmaticus (praktijktoepassingen) en de theoreticus (ondersteunende modellen)

De breinprincipes van de lerende zijn de leidraad voor de gebruikte leermethodes: zo is bijvoorbeeld geweten dat het stimuleren van zo veel mogelijk zintuigen (het visuele met presentaties en filmpjes, het auditieve via luisteroefeningen, het sensitieve door het experimentele aspect, …) het leervermogen van cursisten drastisch verhoogt.

Een ander breinprincipe houdt rekening met de vergeetcurve van Ebbignhaus. In plaats van 33% te onthouden na één dag, onthoud je 65%. Na een maand onthoud je 48% in plaats van 21%. En dat is pure winst, zowel voor deelnemers als voor sponsors.

Trainingen worden dus opgebouwd met het leerdoel in gedachten, en niet noodzakelijk met het “thema” als uitgangspunt. Dit houdt in dat een training (liefst) voorafgegaan wordt door een bepaling van de leerbehoefte en de omgeving waarin de nieuwe competenties moeten worden toegepast. We volgen de Karin De Galan-methode, waarvan u onder leermethodes” een voorbeeld kan zien.

Bovenal zien we de lerende als partner bij het leerproces. Door onze persoonlijke benadering (via Insights Discovery) lukt het ons om de intrinsieke motivatie van deelnemers aan te spreken en dus -zelfs in groepen- een individuele leerervaring te garanderen. Ook dit verhoogt het “plakgehalte” drastisch.

Het stopt niet na de training: diverse “remindertools” worden aangeboden zoals mousepads, visuals, synopsistegels, e-mailboosts, … en natuurlijk 😊  de mogelijkheid tot het inschrijven op een opvolgsessie voor betere borging.

Als dit alles wat ernstig lijkt, is het dat ook. De verpakking daarentegen is dat allerminst. Door theaterervaring en didactische achtergrond worden opleidingen - naast leerzaam - ook grappig en dynamisch. Want humor is misschien wel de grootste “leerprocesversneller”.
 

What?

Training en coaching rond persoonlijk leiderschap en (mis)communicatie (in teams)

Ariadne-Academy: vanuit uw opleidingsbeleid (dat we kunnen helpen uitbouwen) krijgen jullie advies om een ideaal opleidingstraject (collectief of individueel) te ontwikkelen. De organisatie groeit.

Kruidenrek-concept: afzonderlijke topics sluiten nauw op elkaar aan. Op die manier wordt overlapping vermeden en krijg je een klare kijk op de behoeftes van medewerkers.

We coachen leidinggevenden: het effect op het team wordt daardoor drastisch vergroot… want een goede leidinggevende haalt het beste boven bij zijn of haar team.

 

Visie

Iedereen zou na een opleiding gedurende lange tijd enthousiast moeten zijn om de nieuwe vaardigheden toe te passen, zodat gaandeweg nieuwe gewoontes worden ontwikkeld die mensen meer succes geven in zowel persoonlijke als zakelijke sfeer. Het gezegde “Kennis maakt macht” zien we graag veranderd want “Kennis maakt gelukkig”.

 

Waarden

Betrouwbaarheid

Als wij ons engageren, zullen we er ook staan, op de manier dat u het verwacht, op tijd en met de content die we u hadden beloofd.

Flexibiliteit

We gaan er prat op dat we, naast onze eigen visie op, bijvoorbeeld communicatie, voortdurend vernieuwen door open te staan voor verse inzichten. Naast kant-en-klare trainingen dokteren we graag een traject op maat uit, dat helemaal aansluit bij uw vraag. Ook in tijd (’s avonds, weekeind, korte of langdurige projecten), plaats (Limburg, Antwerpen, Oost-Vlaanderen, Vlaams-Brabant en Dubai) en taal (Nederlands, Engels en Frans) zijn veel mogelijkheden bespreekbaar.

FUN

Zowel voor ons (wij doen graag wat we doen) als voor onze klanten streven wij een groot FUN-gehalte na. Als leren prettig wordt, is het voor herhaling vatbaar. En herhaling… is de beste leerschool.