Coaching
Onze klanten kiezen vooral voor coaching voor volgende topics:
- Timemanagement
- Motiverend leidinggeven (door goede communicatie)
- Stress en burn-out voorkomen
- Verbaal agressief gedrag counteren
- Presenteren met Impact
- Conflicthantering
- Klantgericht telefoneren
- Het formuleren / ontwikkelen van een strategie
- Klantgericht én assertief zakendoen
Coaching betekent dat je in een 1-2-1-setting een vaardigheid onder de knie krijgt. Het kan meestal on-the-job gebeuren. Je leert op eigen aangeven én tempo. Door de persoonlijke benadering en de onmiddellijke toepasbaarheid gaat het verwerven van nieuwe competenties veel sneller. Je focust immers enkel op jouw eigen leerdoelen en niet op die van een hele groep. Bovendien kan je in alle vertrouwen fouten maken en daar leer je tenslotte toch het meeste van.
Coaching kan ook in een klein gezelschap gebeuren (max 3), zolang de leerdoelstellingen én het niveau van alle deelnemers overeenstemmen.
Je kan dus opteren voor coaching voor zowat alle domeinen waarin ook training wordt aangeboden. Inhoudelijk is er immers weinig verschil: onderhandelingstechnieken of de ideale e-mail worden er, bijvoorbeeld, niet plots anders op. Het onderscheid zit hem in de aanpak en het engagement. Bij coaching gaat elke (deel)- leervraag uit van de klant.